Thursday, July 2, 2015

スコッツボロガールズ — 英語を話さない日本人の方は私の日本語のレビュー記事を見ずにこの映画を推薦しないでください

スコッツボロガールズ英語を話さない日本人の方は私の日本語のレビュー記事を見ずにこの映画を推薦しないでください。
この映画はひどいもので日本を代表するものとしては不適格だ。

今日、この映画の予告編にこのコメントを見つけた。このコメントは 100% 正しい。

Scottsboro Girls Film -- Japanese who do not speak English should NOT endorse this film without reading my review in Japanese. This film is terrible and misrepresents Japan.
This comment from someone else is found under the film trailer today. This comment is 100% accurate:
====
The Voice 9 hours ago
Watching this made me feel much worse than 'uncomfortable' -- this trailer is the most juvenile, low-class, and offensive I have ever seen. Right from the get-go, the music is highly inappropriate, given the emotional, touchy subject matter, since it involves females in difficult, helpless circumstances whether they were forced or not. This guy starts out in a taunting, challenging tone to Americans and the West in general. He then goes on with childish remarks ('racism sucks', 'that ain't right', 'sell their juicy body'), mocks an 80+ yr-old 'grandma' with an 'O.J. Simpson hairstyle'. It gets worse, referring to U.S. Congressman Honda as 'Mr. Hyundai', 'Mr. Chubby', whether his view/stance was 'INACCURATE OR FAT?!', and lastly, whether he's just another 'Pathetic American Politician.' These comments would only leave the viewer to conclude that Taniyama is: a) anti-female; b) anti-elderly; c) anti-Korean; d) anti-West; and 3) anti-American. It's nice that he idolizes Michael Jackson, but he is totally unfit to take on a complex political issue that has become int'l for Japan, and she desperately needs an effective spokesperson with class, dignity, and maturity.

https://www.youtube.com/watch?v=bqmWOSV--mE
http://michaelyonjp.blogspot.jp/2015/06/film-review-scottsboro-girls.html


5 comments:

Anonymous said...

>まだやんのこれ?

ゴリラさんごめんなさい、このフレーズ借りました。
マイケルもこれさえしなければいい男なのにねぇ。
男を上げたり下げたり、もったいないことで。

あっ、管理人さん、「もちろんです」の返信は不要ですから。

MM said...

>with an 'O.J. Simpson hairstyle'

O.J.Simpson hairstyle で笑ってしまいました。彼はあんな髪型だったかな?

谷山映画の詳細なレビューは、コメント欄でTakagi Masaoさんと言う方が
「この映画のどこが問題なのか?」と言ったのが始まりと記憶してます。

私もこの映画の話題は”卒業”したので、もうコメントしません。

産経が一面に掲載している「歴史戦」シリーズをぜひ英訳して欲しいと思ってます。あの記事には慰安婦問題に関する重要情報がすべて含まれています。これらの記事を英語で発信し、朝日経由で世界に広まった歪んだ日本像を正してほしいです。

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

>Taniyama is: a) anti-female; b) anti-elderly; c) anti-Korean; d) anti-West; and 3) anti-American.

やっぱしこうなっちゃうよな、、

私はスコッツボロというか慰安婦問題以前のIssueとして、NHKで東京都知事選の政見放送を見たとき以来、
谷山氏を又吉イエス氏と同類の精神病理学的対象として見ていたので、この問題で彼の名前を最初に見た時に
「え!あのプッツン谷山?マジですか!?うわ!また飛び切りイラんのが出てきたわ〜」
と本当に愕然としましたので、彼のプロモートへの危惧は内心マイケルヨン氏以上かも知れません。

MM said...

私は「谷山問題でもうコメントしません」と書いたのですが、Takehiko Asakawaさんのコメントに同意してもう一言?加えます。

どなたかが、谷山氏行動リスト?を挙げて「これだけの海外経験があるのだから米国文化を理解してないはずはない」とのコメントをしてましたね。谷山氏の知識、理解度、教養(真の意味での)にはかなりの疑問符が付きそうですよ。彼はWashington州の大学での講演を「首都ワシントンで講演した」と思い込んでるようです。この人は目立とうとイロイロやってますが週刊誌でさえ取り上げられませんね(私が知らないだけかな?)。

↓これを読んで笑ってしまいました。彼は狛江市議の三宅氏と懇意のようですね。

http://d.hatena.ne.jp/hokke-ookami/20150521/1432265879
(抜粋)
ちなみに@emigrl氏によると、谷山氏は米国の地理もよくわかっていないらしい。同名だから混同するのは理解できなくもないが。
@emigrl: 三宅市議と谷山さんがシアトルで撮った動画を観ていたら、「昨日安倍総理がこのワシントンの連邦議会で名演説をした」と言ってた。シアトルがあるワシントンは議会があるワシントンとは違う、ということすら知らないんだろうか…
2015-05-04 16:13:14 via Twitter for Mac